Warto pamiętać, jakie są naturalne i domowe metody walki z pospolitymi schorzeniami

Biegunka, bóle głowy, stan zapalny pęcherza moczowego – to schorzenia, które występują dość często. Zazwyczaj bardzo dobrą alternatywą dla leków i suplementów diety są naturalne substancje.

fotogram - zdrowie
Autor: Olivier Duquesne
Źródło: http://www.flickr.com
stykówka - zdrowie
Autor: Charles Haynes
Źródło: http://www.flickr.com

Na bóle głowy skarży się niejeden z nas. Nim zjemy medykament, dobrze jest wziąć pod uwagę masaż skroni. Niektórzy twierdzą, że efektywny jest również masaż dużych palców u stóp. Nieoceniony może okazać się masaż karku. Trzeba rozważyć rozciągające ćwiczenia. Do masażu można wykorzystać olejku lawendowego, rumiankowego, różanego czy miętowego. Przeciwbólowe właściwości przypisuje się wyciągowi z kory wierzby i złocieniowi maruna. Wybraną metodę wesprze zimny kompres na czoło. Po drugie, dosyć często doskwierającą przypadłością jest zakażenie dróg moczowych. W tym wypadku zaleca się wizytę u lekarza, który z reguły przepisuje odpowiednie leki. Leczenie poleca się wspomóc, pijąc zaparzoną mieszankę ziół, składającą się głównie z liścia mącznicy, ziela skrzypu. Co godne podkreślenia, zalecane jest podjęcie działań, dzięki którym zmniejszymy możliwość, że zakażenie dróg moczowych ponownie pojawi się. Chodzi o spożywanie dużej ilości wody każdego dnia, unikanie alkoholu czy kawy.

Bezcenne są też domowe sposoby na zaparcia oraz biegunki. Biegunkę może załagodzić spożycie około dwóch łyżek kawy sypanej czy trochę rozgotowanego ryżu. W walce z biegunką pomocne okaże się siemię lniane w formie kisielu czy gorzka czekolada. Jeżeli chodzi o skuteczne sposoby na zaparcia, należy wskazać spożycie śliwek, zarówno świeżych jak i suszonych, oraz kapusty kiszonej, a także picie dużej ilości niegazowanej wody. Walkę z zaparciami ułatwi zaparzona mięta oraz trening. Poleca się sięgnąć po truskawki, szpinak, surowy lub gotowany, oraz buraki. Istotna jest również profilaktyka. Działanie jelit będzie efektywniejsze, jeżeli zrezygnujemy ze słodyczy czy fast-foodów oraz wykształcimy nawyk spożywania sporej ilości wody, najlepiej nawet do 2 litrów na dzień.

Comments are closed.