Większość osób lubi od czasu do czasu napić się alkoholu, ale czy będąc na diecie to dobry pomysł?

Jak powszechnie wiadomo, alkohol „pomaga” w nawiązywaniu znajomości, rozkręca zabawę i powoduje, że jesteśmy weselsi (choć to rzecz jasna nie reguła). Nie da się natomiast ukryć, że jego obecność na przyjęciu często sprawia, że ludzie dbający o swoją figurę w którymś momencie przestają się kontrolować i sięgają po coraz więcej. Czy oznacza to, że w przypadku bycia na diecie powinniśmy całkowicie zrezygnować z różnego rodzaju alkoholu? Nie do końca. Na szczęście niewielkie dawki określonych trunków wcale nie szkodzą, jednak nasza samokontrola powinna sprawić, że na nich poprzestaniemy.

alkohol na diecie

Autor: Rockwall TX Cuckold Couple
Źródło: http://www.flickr.com

Zarówno wódka, jak i wino, sa trunkami kalorycznymi. W przypadku win kaloryczność związana jest z barwą trunku i tym, czy jest to wino (zobaczpolskie wina gdzie kupić) wytrawne, czy też bardziej słodkie. Z gorzałkami jest tak, że im są lepszej jakości, tym mniej nam szkodzą. Jeżeli już idziemy na jakąś imprezę, gdzie spożywanie alkoholu nie ogranicza się do wzniesienia toastu za solenizanta, to musimy być świadomi tego, że będziemy musieli ograniczyć ilość spożywanych trunków. Barman może nam zaserwować wszystko, jednakże finalnie to od nas zależy, na co i na ile się zdecydujemy. Pamiętać należy, że spożycie napojów alkoholowych pobudza apetyt, zatem jeżeli dbamy o ciało, powinniśmy wziąć pod uwagę fakt, że po przyjściu z nocnych spotkań na mieście będziemy musieli zmierzyć się z pokusami czyhającymi na nas w lodówce. Nie dajmy się jednak zwariować.

alkohol

Autor: FuturePR
Źródło: FuturePR

Alkohol na diecie jest dozwolony i oprócz tego, że może nam zaszkodzić, może tak samo korzystnie oddziaływać na nasz nastrój – ale w odpowiednich ilościach. Nie bójmy się spotkań towarzyskich w okresie stosowania diety, gdyż z pewnością nasi znajomi będą pamiętać, że zależy nam na uzyskaniu odpowiedniej sylwetki i nie wypijemy z nimi za dużo. Umiar jest tutaj słowem kluczowym. Niezależnie od tego, na jakim etapie procesu odchudzania jesteśmy, powinniśmy zawsze pilnować, by nie naruszać swoich zasad, gdyż ciągłe wracanie do punktu wyjścia nie gwarantuje żadnych efektów. Pamiętajmy, że tylko zdrowa i zbilansowana dieta wesprze nas w osiągnięciu celu – . Jeżeli zaś nie umiemy wstrzymać się przed spożywaniem produktów, takich jak słodycze czy alkohol, spożywajmy je w ilościach minimalnych, których kalorie zostaną spalone podczas treningu.

Comments are closed.